France Auto Sp. z o.o. Sp.k. 5
Karniszewicka 79/83
Pabianice, Łódzkie 95-200 +48504040204





Polska Polski Wielka Brytania English FrancjaFrançais Niemcy Deutsch

Układ ten jest jednym z ważniejszych układów w naszych pojazdach. Od jego sprawności zależy bezpieczeństwo na drogach nasze i innych uczestników ruchu drogowego. Jak pokazują policyjne statystyki, niesprawne hamulce są przyczyną wielu stłuczek i wypadków. Według mundurowych i ich liczb tylko w 2018 roku doszło do 38 wypadków, które spowodowane były niesprawnym układem hamulcowym. To pokazuje, jak ważne jest regularne dbanie o hamulce.

SILNICZEK TYLNEGO ZACISKU HAMULCOWEGO SCENIC III MEGANE III 32338814 440110830R SILNICZEK TYLNEGO ZACISKU HAMULCOWEGO SCENIC III MEGANE III 32338814 440110830R
Producent: NTY

Numer magazynowy:

X1137758

Producent:

NTY

W magazynie
Cena: 250,00 zł

Budowa układu hamulcowego

Budowa układu hamulcowego jest złożona i nie zawsze taka sama, jednak wymienimy najważniejsze składowe, bez których hamulce nie będą działały. Częścią, z którą mamy najczęstszy kontakt, to pedał hamulca. Naciskając go inicjujemy proces hamowania. W skład wchodzą między innymi zaciski i klocki hamulcowe, które nie jako z tarczami tworzą komplet. Zaciski obejmują klocki i tarcze i poprzez ściskanie wytwarzana jest siła, która wyhamowuje pojazd. Należy pamiętać o regularnym kontrolowaniu stanu klocków i tarcz, gdyż podczas swojej pracy ulegają one zużyciu. Klocki hamulcowe często posiadają dodatkową metalową część, która gdy klocki się kończą, zaczyna wydawać charakterystyczny dźwięk. Zaciski są natomiast praktycznie bezobsługowym osprzętem. W pojazdach wyposażonych w alufelgi często wykorzystuje się zaciski jako element dekoracyjny, malując go na różne kolory. W układzie znajdziemy także pompę hamulcową, która wytwarza odpowiednie ciśnienie w sieci obwodowej, w której krąży płyn hamulcowy.

Awarie układu

Najczęstsze awarie m.in. zużycie się klocków hamulcowych. To one są narażone na najczęstszą eksploatację. Chociaż klocki hamulcowe ściskane są razem z tarczą, to jednak jest ona znacznie bardziej wytrzymała, co nie znaczy, że nie trzeba jej wymieniać. Dodatkowo klocki hamulcowe na tył i na przód podlegają korozji i jeśli po intensywnej pracy zostaną nagle schłodzone, mogą się odkształcić. Kolejnymi usterkami, które mogą nas spotkać, są różnego rodzaju nieszczelności układu, a jeśli wycieknie cały płyn hamulcowy, wciskanie pedału nie przyniesie żadnego rezultatu, dlatego tak ważne jest reagowanie na wycieki i kontrola przewodów hamulcowych. Zawieść może również pompa hamulcowa, dlatego warto przeprowadzić co jakiś czas prosty test. Przy wyłączonym silniku wciskamy pedał hamulca, który powinien stwardnieć. Przy wciśniętym pedale odpalamy auto i patrzymy czy pedał opada. Jeśli po kilkukrotnym naciśnięciu pedał nie twardnieje, prawdopodobnie pompa uległa awarii.

Źródło części nowych i używanych

Awarie są niestety nieodłączną częścią eksploatacji samochodu. Wraz z ilością pokonywanych kilometrów rośnie ryzyko usterki. Są także części, które po prostu się zużywają i podlegają okresowej wymianie, jak choćby wspomniane klocki hamulcowe. Wszystkie przedmioty potrzebne do dalszej jazdy znajdują się w naszej ofercie. Proponujemy asortyment przeznaczony do francuskich modeli takich producentów jak Peugeot, Renault i Citroen. Importujemy je bezpośrednio z Francji i Wielkiej Brytanii, są to zarówno części nowe, jak i używane. Nasz dział jakości dba o ich najwyższą jakość, co potwierdzamy udzielając stosownej gwarancji. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

+48 504040204sklep@franceauto.pl
    FranceAuto Pabianice












Wszystkie prawa zastrzeżone FranceAuto.pl
Wszystkie nazwy producentów numery / symbole oraz opisy produktów użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.

Sklep internetowy Shoper Premium



do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium