France Auto Sp. z o.o. Sp.k. 5
Karniszewicka 79/83
Pabianice, Łódzkie 95-200 +48504040204





Polska Polski Wielka Brytania English FrancjaFrançais Niemcy Deutsch

Układ paliwowy to jeden z podstawowych układów w naszych pojazdach. Poprzez bak paliwa, w którym pracuje pompa paliwowa, paliwo płynie przewodami paliwowymi, przechodząc przez filtr, następnie trafia do listwy wtryskowej i regulatora ciśnienia, by wreszcie przez wtryskiwacze trafić do komory spalania. Tam w procesie spalania wytwarzana jest siła napędowa, która dalej przekazywana jest na koła naszego samochodu, a te, odpychając się od nawierzchni, wprawiają auto w ruch. Bez tego układu nasze pojazdy byłyby pustą karoserią, która tylko ładnie wygląda.

FILTR PALIWA WKŁAD CITROEN DS FORD OPEL PEUGEOT TOYOTA PROACE 1.6 2.0 BLUEHDI 9676133480 9801366680 FILTR PALIWA WKŁAD CITROEN DS FORD OPEL PEUGEOT TOYOTA PROACE 1.6 2.0 BLUEHDI 9676133480 9801366680
Producent: Grupa PSA

Numer magazynowy:

PL127381

Producent:

Grupa PSA

W magazynie
Cena: 104,29 zł
PŁYN ADBLUE ŚRODEK REDUKUJĄCY NOX CITROEN PEUGEOT 1.5 1.6 2.0 BlueHDI 1618891880 PŁYN ADBLUE ŚRODEK REDUKUJĄCY NOX CITROEN PEUGEOT 1.5 1.6 2.0 BlueHDI 1618891880
Producent: Grupa PSA

Numer magazynowy:

PL952259

Producent:

Grupa PSA

W magazynie
Cena: 49,00 zł
PRZEWODY PALIWOWE GRUSZKA CITROEN C4 II C4 PICASSO DS4 DS5 PEUGEOT 3008 308 5008 RCZ 2.0 HDI 1574AN PRZEWODY PALIWOWE GRUSZKA CITROEN C4 II C4 PICASSO DS4 DS5 PEUGEOT 3008 308 5008 RCZ 2.0 HDI 1574AN
Producent: Grupa PSA

Numer magazynowy:

PL0003214

Producent:

Grupa PSA

W magazynie
Cena: 245,00 zł

Citroen DS4 – pompa paliwa

Ta mała pompa odpowiada za przekazywanie paliwa poprzez przewody do wtryskiwaczy i silnika. Umieszczona jest w baku z reguły w okolicach tylnej osi pojazdu. Można powiedzieć mała i niepozorna, ale potrafi przepompować 200 litrów benzyny na godzinę, a dzięki umiejscowieniu wewnątrz zbiornika możliwa jest redukcja hałasu przy jednoczesnym zapewnieniu chłodzenia i smarowania. Do najczęstszych usterek należy zanieczyszczenie pompy przez brud lub rdzę, dlatego tak ważne jest niewyjeżdżanie paliwa do końca i tankowanie na sprawdzonych stacjach.

Citroen DS4 – Adblue

W parze ze wspaniałym dźwiękiem widlastych silników nie idzie niestety dbałość o środowisko, co nie uszło uwadze ekologom, którzy wprowadzają coraz bardziej restrykcyjne normy spalin. Konstruktorzy pojazdów spalinowych muszą się dostosowywać i projektować rozwiązania, które z jednej strony spełnią te normy, a z drugiej – nie zabiją do końca ducha motoryzacji. Norma Euro 6 wymusza obniżenie zawartości tlenków azotu w spalinach o 80 procent w porównaniu do Euro 5. Aby nadążyć za zmianami, prawnymi producenci wprowadzili dwa rozwiązania: EGR oraz AdBlue. Drugie rozwiązanie to specjalny płyn, który pompa Adblue wtryskuje do spalin, gdzie miesza się z nimi i neutralizuje szkodliwe związki.

Citroen DS4 – DPF

Kolejnym sposobem na oczyszczanie spalin jest filtr cząstek stałych, zwany popularnie DPF-em. Jest to rozwiązanie, które nie raz przyprawia kierowcę o ból głowy. Nie dość, że bywa kapryśne (zwłaszcza w starszych autach), to jego naprawa jest droga. Urządzenie to w dużym uproszczeniu to metalowa puszka, która posiada specjalny system kanałów w środku, przypominający plaster miodu, w których odkłada się niedopalona w procesie spalania paliwa sadza. Filtr FAP lub DPF (dwie różne konstrukcyjnie części, choć służą do tego samego) ma swoją ograniczoną pojemność – gdy następuje jego zapełnienie, komputer informuje kierowcę o potrzebie jego wypalenia. Wypalanie DPF przebiega w wysokiej temperaturze – 600°C – i aby osiągnąć tyle stopni, konieczne jest zwiększenie dawki paliwa. Proces ten powinien odbywać co kilka tysięcy kilometrów, jednak wymaga on szczególnych warunków, przez co często nie jest przeprowadzany prawidłowo i dochodzi do stopniowego zapychania się filtra. W czasie wypalania auto powinno poruszać się z odpowiednią prędkością, utrzymać mniej więcej stałe obroty, a kierowca nie powinien zmieniać biegów. W warunkach miejskich jest to jednak trudne, a niespalone paliwo przedostaje się do oleju, przez co ten traci swoje właściwości i źle wpływa na eksploatację jednostki napędowej i jej podzespołów.

+48 504040204sklep@franceauto.pl
    FranceAuto Pabianice












Wszystkie prawa zastrzeżone FranceAuto.pl
Wszystkie nazwy producentów numery / symbole oraz opisy produktów użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.

Sklep internetowy Shoper Premium



do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium