>
France Auto Sp. z o.o. Sp.k. 5
Karniszewicka 79/83
Pabianice, Łódzkie 95-200 +48504040204
Części do samochodów francuskich - Peugeot - Citroen - Renault - sklep Franceauto.pl
Części do samochodów francuskich • Peugeot • Citroen • Renault - sklep Franceauto.pl
do kasy suma: 0,00 zł

Części do Citroen Części do Peugeot Części do Renault

Polska Polski Wielka Brytania English FrancjaFrançais Niemcy Deutsch

Samochody z silnikiem spalinowym do jazdy potrzebują paliwa, które przechowywane jest w zbiorniku - trzeba je również dostarczyć do jednostki napędowej. W tym celu inżynierowie opracowali układ paliwowy. Sprawdźmy różnice między benzynowymi jednostkami a silnikami diesla oraz ustalmy, co wnoszą nowoczesne rozwiązania - motoryzacja nie stoi bowiem w miejscu, nie tylko z powodu rosnących wymagań dotyczących komfortu, ale także za sprawą zmieniającego się społeczeństwa, jego potrzeb i przepisów prawnych.


CZUJNIK CIŚNIENIA PALIWA MEGANE III SCENIC III KANGOO II CAPTUR CLIO IV 1.2 TCE 166392853R CZUJNIK CIŚNIENIA PALIWA MEGANE III SCENIC III KANGOO II CAPTUR CLIO IV 1.2 TCE 166392853R
Producent: RENAULT

Numer magazynowy:

X7788994

Producent:

RENAULT

W magazynie
Cena: 290,00 zł

Renault captur - zbiornik paliwa i inne elementy układu paliwowego

W zależności od wersji silnikowej, typu silnika i innych czynników układy paliwowe mogą się od siebie znacznie różnić, ale jedno pozostaje niezmienne - ich funkcja. Mają one przekazać paliwo ze zbiornika paliwa, odpowiednio wymieszać je z powietrzem i dostarczyć do komory spalania, zapewniając stałe zasilanie jednostce napędowej. Zadanie to wymaga współpracy wielu układów w naszym samochodzie, sam układ paliwowy nie jest autonomiczny i sam nie będzie wystarczał. Współczesne pojazdy, takie jak Renault Captur, zaprojektowane są w taki sposób, aby dostarczenie mieszanki odbywało się w momencie uzyskania najwyższej efektywności i maksymalnej wydajności, a z racji zmiennego momentu i tempa pracy silnika system dozujący dostosowuje się do obciążenia i prędkości obrotowej silnika.

Renault Captur - czujnik ciśnienia i nie tylko

Zdecydowana większość układów paliwowych ma podobną konstrukcję, więc można wyodrębnić ich główne elementy, takie jak: zbiornik paliwa (służący do przechowywania paliwa), przewody paliwowe (zwykle elastyczne węże, ale spotykane są również rury sztywne), pompa benzyny (jej zadaniem jest zapewnienie stałego zasilania wtrysków), filtry paliwa (z reguły dwa, jeden do czyszczenia z grubszych zanieczyszczeń, a drugi do dokładniejszego filtrowania). Elementów jest sporo i niestety każdy z nich może ulec awarii. Warto zatem na czas wymieniać oleje i filtry oraz tankować na sprawdzonych stacjach, co pozwoli wydłużyć żywotność części, takich jak zbiornik paliwa Renault Captur i zaoszczędzić w dłuższej perspektywie.

Renault Captur a ochrona środowiska

Nie od dziś wiadomo, że silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa są znacznie bardziej efektywne niż ich konkurencyjne odpowiedniki z gaźnikiem. W związku z takimi różnicami producenci porzucili przestarzałe rozwiązanie i obecnie stosowane są różnego rodzaju wariacje wtrysków. Tak jak koncerny rozwijały silniki i rodzaje ich zasilania, tak ekolodzy bacznie śledzili te ścieżki i również nie próżnowali, czego efektem są rygorystyczne normy emisji spalin, którym coraz trudniej sprostać pojazdom spalinowym. Odbywa się to niestety dla kierowców, kosztem ilości cylindrów i pojemności skokowej, a co za tym idzie mocniej nadwyrężonymi silnikami i ich niższą trwałością. Stosowane są rozwiązania mające na celu ograniczenie zanieczyszczenia powietrza, które każdy kierowca dobrze zna, między innymi DPF.

Renault Captur DPF

DPF, czyli filtr cząstek stałych to urządzenie mające na celu ograniczenie wydzielania cząstek stałych przez pojazdy. Cząstkami tymi są sadze i tlenki azotów oraz wiele innych trujących substancji, są tak mikroskopijne, że przenikają przez komórki i dostają się do naszych organizmów, powodując różnego rodzaju choroby, w tym te najpoważniejsze, jak nowotwory. DPF to skrót od Diesel Particulate Filter, ale można spotkać także (zwłaszcza u francuskich producentów) filtry FAP, czyli filtre à particules oraz GPF (Gasoline Particulate Filter). FAP w przeciwieństwie do DPF-u i GPF-u jest filtrem mokrym, do którego dolewa się specjalnego płynu Eolys. Te i inne rodzaju części do aut proponujemy w szerokiej ofercie naszego sklepu.

+48 504-04-02-04sklep@franceauto.pl












Wszystkie prawa zastrzeżone FranceAuto.pl
Wszystkie nazwy producentów numery / symbole oraz opisy produktów użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.

Sklep internetowy Shoper Premium



do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium