France Auto Sp. z o.o. Sp.k. 5
Karniszewicka 79/83
Pabianice, Łódzkie 95-200 +48504040204





Polska Polski Wielka Brytania English FrancjaFrançais Niemcy Deutsch

Wymiana filtra kabinowego Citroen C4 Picasso - jak to zrobić?

0

Jakość powietrza w samochodzie ma bezpośredni wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również samopoczucie kierowcy i pasażerów. Powietrze, które z zewnątrz trafia do pojazdu powinno być czyste i pozbawione sztucznych zapachów. Jest to szczególnie ważne dla osób, które cierpią na różnego rodzaju alergie (nie tylko na pyłki, ale również kurz i inne). Filtr kabinowy, podobnie jak wszystkie inne filtry, ma określoną żywotność. Wymiana tego elementu jest zalecana po przejechaniu od 10000 do 20000 kilometrów lub raz w roku. Oczywiście od tych zasad istnieje kilka wyjątków. Dlaczego regularne wymiany są tak istotne? Przede wszystkim ze względu na fakt, że zapchane filtry kabinowe tracą swoje właściwości i przestają efektywnie filtrować powietrze. Zatem jak przebiega wymiana filtra kabinowego w samochodzie Citroen C4 Picasso? Co warto wiedzieć przed demontażem starego i montażem nowego filtra?

Citroen C4 Picasso wymiana filtra kabinowego – podstawowe informacje

Co wpływa na częstotliwość wymiany filtra kabinowego? Bez względu na markę i model pojazdu, w każdym samochodzie należy regularnie wymieniać filtr kabinowy. W większości przypadków jest to prosta i nieskomplikowana czynność wymagająca użycia podstawowych narzędzi (nie zawsze). Z tego powodu warto wykonać ją samodzielnie. Na częstotliwość wymiany filtra kabinowego przede wszystkim wpływają warunki w jakich pojazd jest użytkowany. Jeżeli pojazd jest eksploatowany na nieutwardzonych drogach, w obrębie których występuje duże zapylenie, filtr z pewnością trzeba będzie wymieniać częściej. Dotyczy to również zatłoczonych i zakorkowanych miast, które borykają się z problemem smogu. Niska jakość powietrza także wpływa na konieczność skrócenia okresu wymiany filtra kabinowego.

C4 Picasso wymiana filtra kabinowego – objawy

Oprócz liczby przejechanych kilometrów i czasu, który upłynął od ostatniej wymiany warto również skontrolować stan jakości powietrza w samochodzie. Filtr kabinowy zatrzymuje różnego rodzaju zanieczyszczenia, na których mogą rozwijać się drobnoustroje, pleśń i grzyby. Jeżeli w pojeździe czuć zapach stęchlizny po włączeniu nawiewu, może to (choć nie musi) oznaczać konieczność wymiany filtra kabinowego. Nieprzyjemny zapach negatywnie wpływa na samopoczucie, a w skrajnych przypadkach może nawet obniżać koncentrację kierowcy.

Jak przebiega wymiana filtra kabinowego Citroen C4 Picasso?

Wybierając filtr kabinowy warto postawić na oryginalne modele lub wysokiej jakości zamiennik wyprodukowany przez renomowaną markę z wieloletnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. W przeciwnym wypadku może okazać się, że filtr nie będzie pasował lub efektywność jego pracy będzie na niskim poziomie. Zatem jak wygląda wymiana filtra kabinowego Citroen C4 Picasso? Przede wszystkim należy znać jego lokalizację. Filtr kabinowy znajduje się pod osłonami wykonanymi z tworzywa sztucznego, w miejscu, w którym przedni pasażer ma nogi. Do odkręcenia śrub przytrzymujących osłony należy użyć kluczy typu torx i kluczy płaskich. Warto zaznaczyć, że proces wymiany filtra kabinowego w samochodzie Citroen model C4 Picasso powinien przebiegać z zachowaniem szczególnej ostrożności, ponieważ łatwo uszkodzić m.in. plastikowe elementy mocujące.

Jak wyglądają dalsze kroki?

W kolejnym etapie trzeba zlokalizować czarną klapkę, pod którą znajduje się filtr kabinowy. Demontując ten element uzyskujemy dostęp do filtra. Nie powinno się go wyciągać na siłę, ponieważ część filtra może na skutek rozerwania pozostać we wnęce. W górnej części klapka jest wyposażona w specjalny uchwyt, który ułatwia otwarcie. Po wyciągnięciu filtra należy włożyć nowy, pamiętając o zachowaniu prawidłowej orientacji. W przeciwnym wypadku nowy filtr nie sposób włożyć do samego końca wnęki. Producenci niektórych modeli oznaczyli je strzałkami, dzięki czemu ryzyko nieprawidłowego montażu jest ograniczone do minimum.

Po prawidłowym montażu nowego filtra należy delikatnie zatrzasnąć klapkę. Kolejne kroki obejmuje montaż zdemontowanych elementów. Trzeba pamiętać o prawidłowym dopasowaniu osłon i wkręceniu wszystkich śrub. Dobrą praktyką jest trzymanie wszystkich wykręconych śrub w jednym pojemniku, dzięki czemu mamy pewność, że w trakcie montażu użyjemy wszystkich.

Dlaczego warto regularnie wymieniać filtr kabinowy?

Koszt zakupu filtrów produkowanych przez renomowane marki jest stosunkowo niewielki. Choć pierwsza wymiana przeważnie zajmuje nieco więcej czasu, to kolejne z pewnością będą zdecydowanie krótsze. Korzyści wynikające z nowego filtra kabinowego są odczuwalne już od pierwszego dnia użytkowania. Nowy filtr działa efektywniej, czyli skuteczniej wyłapuje i zatrzymuje zanieczyszczenia, które mogłyby trafić do wnętrza pojazdu. Samodzielna wymiana filtra pozwala zaoszczędzić pieniądze, które można przeznaczyć np. na zakup innych części zamiennych. Dodatkowo nie musimy czekać w długich kolejkach na wizytę w warsztacie mechanicznym. To szczególnie ważne dla osób, które codziennie wykorzystują samochód i nie mogą sobie pozwolić, aby pozostawić go w warsztacie np. na kilka dni.

Powiązane kategorie

Komentarze do wpisu (0)

+48 504040204sklep@franceauto.pl
    FranceAuto Pabianice












Wszystkie prawa zastrzeżone FranceAuto.pl
Wszystkie nazwy producentów numery / symbole oraz opisy produktów użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.

Sklep internetowy Shoper Premium



do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium