France Auto Sp. z o.o. Sp.k. 5
Karniszewicka 79/83
Pabianice, Łódzkie 95-200 +48504040204





Polska Polski Wielka Brytania English FrancjaFrançais Niemcy Deutsch

Silnik i jego osprzęt to serce pojazdów – to właśnie dzięki nim możliwe jest podróżowanie po drogach. Wraz z rozwojem technologii jednostki napędowe i jego podzespoły znacznie się rozbudowały, co pozwoliło na uzyskanie wielu pozytywnych aspektów. Przyjrzyjmy się, z czego składa się typowy osprzęt pojazdów.

Typowe składowe

W zależności od rodzaju napędu, czy to będzie jednostka benzynowa, czy olej napędowy, znajdujący się w nim osprzęt będzie się nieznacznie różnił. Niemniej jednak omówimy najważniejsze elementy i sprawdzimy jak o nie dbać.

Świece żarowe

Części te znajdują się w silnikach wysokoprężnych i stosuje się je w celu ogrzania komory spalania. Jeżeli chcielibyśmy je samodzielnie wymieniać, musimy wyposażyć się w odpowiedni klucz, a w przypadku nowoczesnych świec o cienkim przekroju lepiej zdać się na fachowca. Wykonując to jednak samemu, pamiętajmy o zaleceniach producenta w kwestii doboru odpowiedniego rodzaju świec, używajmy klucza dynamometrycznego oraz smaru miedziowego, który zapobiega zapiekaniu się świec.

Świece zapłonowe

W ich przypadku również zalecane jest użycie klucza dynamometrycznego oraz smaru miedziowego. Dodatkowo należy pamiętać o ich regularnym wymienianiu co ok. 50 tys kilometrów i aby dłużej nam służyły, tankować sprawdzone paliwo i unikać krótkich tras.

Turbosprężarka

To element osprzętu, który w ostatnich latach mocno zyskał na popularności. Warto o nią dbać w prostego powodu — jej naprawa bądź wymiana jest po prostu kosztowna. Na szczęście nie jest to trudne – należy pamiętać o regularnej wymianie oleju (najlepiej co 15 tys. kilometrów), wymianie filtra powietrza, gdyż zatrzymuje on zanieczyszczenia, które mogłyby narobić szkód oraz spokojnej jeździe zaraz po rozpoczęciu podróży. Najlepiej dać się olejowi zagrzać i dopiero dociskać pedał gazu.

Pasek/łańcuch rozrządu

Podstawową sprawą w dbaniu o pasek jest nieubrudzenie go, ponieważ po kontakcie z olejem, smarem czy innym płynem eksploatacyjnym nadaje się on tylko do wymiany. Ważne jest także likwidowanie wszelkich wycieków z silnika, a w razie potrzeby wymienić elementy towarzyszące, jak napinacze i koła pasowe. Sam pasek wymienia się podczas awarii albo po przejechaniu dystansu określonego przez producenta. Podczas wymiany pasek powinien zostać odpowiednio naciągnięty, co pozwoli mu pracować w optymalnych warunkach. Na co dzień warto unikać krótkich tras i gwałtownej jazdy. Alternatywą dla paska jest łańcuch, który dawniej nie podlegał wymianie, jednak obecnie większość producentów przewiduje jego wymianę po przejechaniu ok. 200-300 tys. kilometrów.

Warsztatowe zaplecze

Mając odrobinę samozaparcia i chęci, większość napraw można wykonać samemu lub skorzystać z mniejszych warsztatów, gdyż serwisowanie wspomnianych elementów nie należy do najtrudniejszych. Zabierając się za naprawę warto korzystać ze sprawdzonych sklepów z częściami, które polecają klienci. Nasz sklep Franceauto to jeden z czołowych dostawców części w naszym kraju. Sprowadzamy części bezpośrednio z Francji i Wielkiej Brytanii i udzielamy na nie stosownej gwarancji. Z sukcesami prowadzimy także sprzedaż na portalach aukcyjnych, a liczne pozytywne opinie pozwalają kolejnym klientom wybrać nasz sklep. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

+48 504040204sklep@franceauto.pl
    FranceAuto Pabianice












Wszystkie prawa zastrzeżone FranceAuto.pl
Wszystkie nazwy producentów numery / symbole oraz opisy produktów użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych.

Sklep internetowy Shoper Premium



do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium