Układ paliwowy to jeden z podstawowych elementów wchodzących w skład budowy silnika. Jest to zespół urządzeń, których zadaniem jest wytworzenie i dostarczenie odpowiedniej ilości i o odpowiedniej jakości mieszanki paliwowo-powietrznej. Budowa układu jest zależna od rodzaju silnika, ale w dzisiejszych czasach najpowszechniejszym rozwiązaniem jest zasilanie wtryskowe.
Układ Paliwowy
Numer magazynowy: |
X0998091 |
Producent: |
RENAULT |
Wtrysk paliwa
Wtrysk paliwa to obecnie najpopularniejsza metoda dostarczenia paliwa do silnika spalinowego. Wtryskiwacze spotkamy zarówno w motorach benzynowych, jak i w dieslach. Zalety tego sposobu są na tyle duże, że wyparły praktycznie całkowicie zasilanie gaźnikowe. Silniki wysokoprężne wyposażone są najczęściej w bezpośredni wtrysk paliwa, gdzie mieszanka podawana jest bezpośrednio do cylindra. Metoda ta cechuje się takimi zaletami jak niskie jednostkowe zużycie paliwa, niskie straty cieplne, łatwiejsze spełnienie norm spalin, możliwość uzyskania większej mocy. Oczywiście są także wady – m.in. mniejsza reakcja na wciśnięcie gazu. Aby temu zapobiec, producenci stosują nowoczesne rozwiązania takie jak pompowtryskiwacze czy system common rail. W swoim sklepie oferujemy m.in. wtryski do Renault Scenic.
Rozwiązania benzynowe
W silnikach o zapłonie iskrowym układy wtryskowe dzieli się z reguły na podstawie rodzaju i rozmieszczenia wtryskiwaczy. Wymienić możemy wtrysk jednopunktowy, wielopunktowy, bezpośredni. Zastosowanie układów wtryskowych praktycznie całkowicie wyeliminowało zasilanie gaźnikowe, które w porównaniu z wtryskiwaczami wypadało gorzej w kwestii sterowania dawką paliwa i wymieszania jej z powietrzem, co skutkowało słabszym spalaniem. Nie porównywalnie lepiej wypadły także spaliny produkowane w silniku z wtryskami. Posiadały one znacznie mniej tlenku węgla, tlenków azotu i niedopalonych węglowodorów.
SPI vs MPI
Często w ogłoszeniach motoryzacyjnych można się natknąć na oznaczenia wersji silnikowych, w których znajdziemy informację SPI bądź MPI – o co zatem chodzi? SPI to skrót od Single Point Injection, co oznacza wtrysk jednopukntowy. W takim rozwiązaniu jeden wtryskiwacz umieszczony jest w kolektorze i dostarcza paliwo do wszystkich cylindrów, natomiast MPI to Multi Point Injection, gdzie każdy cylinder ma swój osobny wtryskiwacz umieszczony w kolektorze przed zaworem dolotowym. W większości przypadków układ wielowtryskowy jest uważany za lepszy, choćby ze względu na wyeliminowanie problemu strat pojawiających się przed optymalnym nagrzaniem silnika. Ze względu na różną długość kanałów dolotowych, na ich ściankach powstają krople paliwa, które potem spływają do komory spalania, jednak ze względu na ściekanie w różnych fazach pracy tłoków paliwo to nie zostaje spalone, co osłabia osiągi i generuje awarie.
W pełni sprawne części nowe i używane
Nie straszna nam żadna awaria i potrzeba wymiany części. Importujemy towar bezpośrednio z Francji i Wielkie Brytanii, sprawdzamy ich stan i oferujemy na naszej stronie i serwisach aukcyjnych. Zadowolenie naszych klientów poparte jest mnóstwem pozytywnych komentarzy. Oferujemy wszystkie niezbędne części układu paliwowego Renault Scenic. Zapraszamy również do zapoznania się z naszą ofertą!